יום שני, 21 בדצמבר 2020

 המלחמה שהצילה את חיי/ קימברלי ברובייקר ברדלי





בשבת האחרונה קראתי את הספר המדהים הזה. היה כל כך מרתק מעניין ומרגש שלא יכולתי לעזור אותו עד שסיימתי אותו, והחלטתי לכתוב עליו פוסט ולהמליץ לכם ילדים לקרוא אותו.
גם לכם קרה שהתחלתם לקרוא ספר והיה כל כך מותח שלא יכולתם להפסיק לקרוא בו? איזה ספר זה היה ?

כבר מהכותרת הסתקרנתי.. מה הכוונה המלחמה הצילה את חיי? הרי במלחמה קוראים דברים קשים וגם מוות, וכאן כתוב שהמלחמה הצילה את חיי...?

אז על מה הספר הזה?
הספר מספר על ילדה מיוחדת שקוראים לה איידה, הגרה עם אמה ואחייה ג'יימי בדירת חדר. איידה מטפלת באחייה הקטן. אמה לא מרשה לה לצאת מהבית בגלל נכותה. אבל כשכל הילדים מפונים מלונדון המאויימת על ידי הגרמנים במלחמת העולם השנייה, איידה מצטרפת לאחיה והם מפונים לכפר.
איש מתושבי הכפר לא רוצים לקחת את האח והאחות המוזנחים ולטפל בהם, עד שהם מגיעים לסוזן, אישה ערירית שאין לה מושג בגדול ילדים. לאט לאט מתפתחים יחסי אהבה ואמון בין סוזן והילדים. איידה ממש פורחת אצל סוזן, ולומדת הרבה דברים חדשים. גם ג'יימי מאמץ חתול ורואה דברים חדשים.
פשוט ספר נפלא. והשנה הוא במצעד הספרים . אז ממליצה לכם בחום לקרוא אותו.
המלצה נוספת לספר תוכלו למצוא גם כאן בבלוג של טליה שלנו שגם המליצה על הספר.


כמה ציטוטים מהספר שאהבתי:


" אם את צריכה לשקר, או חושבת שאת צריכה לשקר, כדי לגונן על עצמך, זה לא הופך אותך לשקרנית. שקרנים משקרים כשהם לא מוכרחים, כדי להראות מיוחדים או חשובים. זה מה שחשבתי שעשית. אתמול. טעיתי "


" זה שאתה אומר משהו טיפשי לא הופך אותך לטיפש, אמרה סוזי. וטוב שכך"


"החלקתי את היד שלי לתוך שלה. הרגשה מוזרה ולא מוכרת שטפה אותי. הרגשה של ים, של אור שמש, של סוסים. של אהבה. חשבתי וחשבתי ומצאתי את השם להרגשה הזאת. אושר.."


ספר מומלץ ביותר.
להתראות בספרייה
יפה 😊

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בלגן בכתה 3 גחליליות או לא להיות / טום ווטסון הוצאת מודן תרגום מאנגלית: שלומי שורצולד 91 עמודים שלום ילדים מה שלומכם?  איך אתם מרגישים בתקופ...