יום חמישי, 17 בדצמבר 2020

 ראיון עם הסופרת זהר אביב


הסופרת זוהר אביב מבקרת אצלנו בספרייה באופן קבוע וחשבתי לערוך איתה ראיון על הכתיבה שלה. אני יודעת שאתם, ילדים, אוהבים לקרוא את ספריה המעניינים, ואולי יעניין אתכם לקרוא גם על הכתיבה שלה.

הנה השאלות ששאלתי אותה, והתשובות שהיא ענתה:

1.איזה ספרים אהבת בילדותך?

בילדותי אהבתי מאד ספרים, אפשר לומר שגדלתי בספרייה, הספרים היו ההורים שלי, המחנכים שלי , מעצבי דרכי , מפתחי דמיוני, והם נטעו בי חלומות . כמו החלום להיות פיה שעפה מעל כדור הארץ נוגעת בילדים ועושה שכולם יחייכו.

2איפה את אוהבת לכתוב?

אני אוהבת לכתוב בחדר העבודה שלי בבית ליד ספרייה שיש בה הרבה ספרי מידע, והעצמה רוחנית.

3. מאיפה את שואבת את הרעיונות לספרים?

בעבר שאבתי מזיכרונות ילדות ומילדיי, כיום אני שואבת את הרעיונות מילדים שקוראים את ספריי ומספרים לי את סיפורם ומבקשים שאהפוך אותם לגיבורי ספר. אם בסיפורם ישנו מסר חברתי של קבלת האחר, אני בוחרת בהם.

4. למה את כותבת דווקא לילדים?

אני כותבת לילדים כי יש בתוכי נפש של ילד שרוצה להתבטא. אני חושבת גם שחשוב לכתוב לילדים כי הם רכים ומקבלים ומשתנים והופכים לטובים יותר, ואני מצליחה להביא להם חיוך כמו שחלמתי בילדותי.

5 .האם יש משהו מיוחד שאת רוצה להגיד לילדים?

שאני ממש אוהבת ילדים שקוראים כי אני יודעת שהם חכמים וטובים ואני בטוחה שיגיעו רחוק כמוני ויעשו גם הם טוב לעולם הזה, שבאנו אליו לביקור קצר.

תודה רבה לך זוהר אביב.

הנה לפניכם הספרים שלה

%d7%96%d7%95%d7%94%d7%a8-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%91

 

להתראות בספרייה

יפה 🙂

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בלגן בכתה 3 גחליליות או לא להיות / טום ווטסון הוצאת מודן תרגום מאנגלית: שלומי שורצולד 91 עמודים שלום ילדים מה שלומכם?  איך אתם מרגישים בתקופ...