יום שלישי, 2 במרץ 2021

 כמה שיותר משפחה/ אורית ברג


הוצאת הקיבוץ המאוחד
112 עמודים

שלום לכולם, מה שלומכם ?
לאחרונה נפל לידי ספר שעוסק בנושא חשוב מאוד, משפחה. משפחה מאוד חשובה לי, ואני בטוחה שגם לכם. במשפחה תמיד יאהבו אותנו, יתמכו בנו, וירצו את הכי טוב בשבילנו. בנוסף לכך נזכרתי, שלפני כמה שבועות היה יום המשפחה, וזה מתאים מאוד לכתוב על ספר קשור לנושא.
אז מה זה משפחה לדעתכם?
"אבאמאוילדים, אבאמא וילדים, אבא אמא וילדים. א ב א א מ א ו י ל ד י ם...לא משנה איך אני אומרת את זה, מהר או לאט, בעיניים עצומות, בריצה, כשאני שוחה בבריכה, שנייה לפני שאני מגישה למורה את המבחן. אפילו לא משנה איך אני כותבת את זה, זה תמיד יוצא משפחה. משפחה רגילה. אבא , אמא וילדים."
דנה גיבורת הספר חושבת שאבא אמא וילדים זה משפחה רגילה...אבל איזו משפחה יש לדנה? כנראה לא משפחה כל כך רגילה..היא חיה במשפחה חד הורית, רק עם אמא. יש לה "אלבוא", אלבום תמונות בלי תמונות של אביה, שעוזרות לה לחשוב על אביה שכנראה לא תכיר לעולם.
דנה פוגשת את רוני, שלה יש שני אבות, היא מתמלאת קנאה..למה לרוני יש שני אבות, ואילו לדנה אין אפילו אבא אחד..לאט לאט מתפתחים יחסי קירבה וחברות בין שתי הבנות ששומרים עליהן בתקופות קשות.
ספר מקסים שמזמין אותנו לבדוק ולאהוב כל מיני משפחה. 

ציטטה שאהבתי מתוך הספר:
"נפקדים- נוכחים....האם אפשר להיות ולא להיות בו זמנית?"

לפעמים אנשים שלא נמצאים בחיים שלנו, הם נוכחים מאוד. לדנה לא היה אבא אבל היא כל הזמן חשבה עליו, ויצרה בדמיונה תמונה שלו, ויצרה אלבום שבו תדביק תמונות שלה ושלו...הוא היה מאוד נוכח בחיים שלה למרות שהיא גדלה רק עם אמא ובכלל לא הכירה אותו..

ממליצה בחום לקרוא את הספר.

יפה 💓😊










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בלגן בכתה 3 גחליליות או לא להיות / טום ווטסון הוצאת מודן תרגום מאנגלית: שלומי שורצולד 91 עמודים שלום ילדים מה שלומכם?  איך אתם מרגישים בתקופ...